miercuri, 15 august 2012

Muntele Mare - Băișoara

Pentru că anul trecut am făcut o tura în această zonă în care nu am chiar nimerit traseul dorit, a urmat în mod normal o tură în care să repar greșeala.
Știind traseul, planul nu a mai fost sa urc pe Buscat ci să ajung in Stațiunea Muntele Baișorii și de acolo sa cobor pe asfalt până la mașina lăsată in Băișoara.

Urcarea a coincis cu cea din tura amintită mai sus, în sus pe valea Ierii până după Moara de Pădure unde am cotit sânga și de aici am urcat prin Muntele Săcelului și mai sus, până am ajuns în zona greșisem traseul (la aprox 16 km de la start în urmă cu un an am ales drumul din dreapta la o bifurcație). De aici se pot vedea foarte bine Cheile Turzii.

Acum l-am ales pe cel din stanga și pot sa spun că aici e partea cea mai frumoasa a traseului, altitudine 1300+ si drumul traversează o pădure de brazi. 




Spre surprinderea mea aici am întalnit un om care cauta ciuperci, a spus că a plecat de dimineata pe jos de la cabana militară din Muntele Baișorii și făcuse cam 15-20 de km pe jos în cautare de ciuperci. Eu nu am cautat ciuperci ci m-am bucurat de oferta generoasa de afine și merișoare. Drumul iese din pădure și în față se pot vedea Bedelul și un pic din Scărița Belioara.

La un moment dat am ajuns la o noua bifurcație, și aici tanărul căutător de ciuperci mi-a indicat drumul din stânga pentru a ajunge direct în satul Muntele Băișorii și sa nu mai ocolesc prin stațiune.De pe culmea pe care eram am putut vedea drumul care coboara din stațiune pe celalalt versant.

Traseul:

Bike route 1793656 - powered by Bikemap 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Copyright ©2015 - Aselenizare. All rights reserved.