luni, 26 aprilie 2010

Cetea (Baile Romane) - Piatra Cetei

Duminica, 25 Aprilie 2010. Vremea frumoasa mi-a permis sa încerc o ieşire scurta de jumătate de zi. Traseul începe de la intersecţia DN1 Turda - Alba Iulia, cu DJ 107K spre Galda de Jos. Am urcat pana în loc. Benic la intersecţia intre drumul spre Intregalde şi cel spre Cetea. Am luat-o spre Cetea, satul fiind doar la aprox 3 km depărtare. Aici primul obiectiv turistic care apare pe harta Munţilor Trascău sunt Băile Romane de la Cetea.


Pentru a ajunge la Băile Romane, după ce se iese din satul Cetea trebuie urmat, pe malul văii pana la un anumit punct, marcajul triunghi rosu. Cu aproximativ 100-150 m înainte de Băi marcajul urca pe deal pentru a trece printre colţii de piatră.
Am urmat pe jos valea şi am ajuns la Băi. Aici apa este "prinsa" intre doi pereţi de stâncă şi formează 2 cascade de câţiva metri înălţime, numai bune pentru clătit ochii.

Cascada din imagine este cea de la baza colţilor, pentru cascada nr. 2 aflata mai sus e necesar echipament de asigurare (coarda, casca, etc.). Acum mai bine de 10 ani un prieten bun s-a scăldat în zona din imagine, însa am uitat sa-l întreb cât de rece era apa. :)
In zona Băilor, profilul traseului e puţin mai abrupt, trebuie coborât şi împins bicicleta la deal cam 300 de metri pana la o zona mai plata. De aici zona este parţial împădurită şi traseul triunghi rosu permite pe alocuri deplasarea pe bicicleta, pe alocuri din cauza vegetaţiei si a pădurii neîngrijite mai trebuie împins la bicicleta. Pământul era destul de îmbibat în apa şi de multe ori era mai bine de parcurs pe lângă bicicleta. Cred ca după aproximativ 1 km am întâlnit un drum de care, numai bun pentru bicicleta, marcajul însoţind drumul.


Urcarea te duce pana în cătunul Răicani, parca desprins de timp. Satul e poziţionat la baza Vf. Piatra Cetei iar dealurile dimprejur erau toate împodobite cu un verde crud care îl găseşti doar preţ de câteva săptămâni primăvara. De aici marcajul triunghi rosu ocoleşte Vf. Piatra Cetei prin nord continuând spre Poiana cu Narcise şi apoi Cheile Intregalde.
Cam asa arata la Răicani:


Vf. Piatra Cetei:


In lipsa de timp, n-am mai înconjurat vârful, ci am urmat traseul banda roşie de la intersecţia marcajelor care m-a coborât în Valea Gălzii. Coborârea este absolut superba, dacă nu eşti pe MTB trebuie sa te dai jos în mai multe zone, marcajele ducand printre copaci într-o pădure de foioase. In aproximativ 40 de minute am fost înapoi la DJ107K.


Drumul de întoarcere trece prin Cheile Gălzii urmand Paraul Galda pana in Galda de Jos.
In zona se pot face multe trasee şi pe jos putându-se vizita de asemenea Cheile Gălditei, Piatra Craivei, Piatra Bulzului sau Cheile Intregale.
O imagine cu harta turistică şi harta traseului:



Bike route 490114 - powered by Bikemap


Florin L


13 comentarii:

  1. Buna!

    o intrebare, daca se poate: ce model de bicicleta folosesti?

    Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut,
    In mod normal o Merida Crossway TFS 100 si din cand in cand un MTB mai vechi (pt. traseele grav accidentate).

    RăspundețiȘtergere
  3. Oau traseul acesta ma tenteaza sa l fac si eu cu bita... :D sa vedem cand, chiar vreau sa ma intorc in piatra cetii dar prin Mai cand sunt narcise si nu ma gandisem la varianta bita... noi mergand mai mult pe jos, dar mi ai dat o super idee. Danke :P

    RăspundețiȘtergere
  4. HEllo,
    my name is Michal and i am from the Czech Republic.
    I will go through Romania mountains on the MTB and I look for some good maps. I found your blog on the internet and I was wondering, if you can tell me what map havw you used? The one which is on the pisture above is really dood scale which I would like to have. Can you tell me what Company is it, what scale and may internet web site for the company?

    I would like to have the map before I will come to Romania to plan the trip better.

    Thanks you.

    My email is: michal.klimek@post.cz

    RăspundețiȘtergere
  5. Hello Michal,

    You can find detailed maps of the Carpathians here: http://www.dimap.hu/webshop.html

    This is a Hungarian based company that produces the maps like the one in the pic.
    But if you are interested in some special mountain tours of Romania feel free to contact me because I am part of a group that organizes such tours.
    Have fun,

    Dragos Florin Lisman: dragos.lisman@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna,
    As vrea sa ma abonez la blogul tau, sa vad postarile pe masura ce apar. Cum pot face asta, ca as vrea sa-mi intre atentionarile pe casuta de Yahoo.
    Multumesc, Daniela

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce harta turistica folosesti si de unde o ai?

    RăspundețiȘtergere
  9. Este o harta produsa de Dimap - Erfatur. Sunt niste editori maghiari din cate retin.
    Eu le-am luat de la Cluj de la o d-na Szekely care le trimitea prin posta sau le preda personal.
    Nu stiu daca se mai ocupa de harti, dar uite numerele de telefon pe care le-am folosit sa comunic cu ea acum 2-3 ani. D-na Szekely: 0745 376010 sau fix: 0364 416018.
    Numele exact al hartii ti-l zic cand ajung acasa. Site-ul lor acum se pare ca este: http://www.erfatur.com/
    Acum 3 ani aveau si o varianta in lb. romana.
    Revin.

    RăspundețiȘtergere
  10. as vrea sa te intreb si eu pina unde pot urca cu motocicleta daca vreau sa merg la baile romane la cetea-
    multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  11. Depinde de motocicleta, dar cred ca ajungi pana la 2-300 de metri de bai cu orice tip. Drum bun !

    RăspundețiȘtergere
  12. oooo pai atunci este bine - multumesc foarte mult de raspuns - este motocicleta veche etz de 250 cm cubi dar de obicei merg incarcat - am reusit sa urc pina la lacul iezerul ighiel si urcarea este destul de accentuata in partea ei finala pina la lac - si eu sunt excursionist ca si voi - poti sa vezi imagini din excursiile mele daca intri pe facebook la adresa mea adrian marcovnicov - si mai vreau sa-ti spun ca sunt din arad - totusi sa sti cine sunt - ca nu este secret - m-am uitat la pozele din excursiile voastre - jos cu palaria in fata voastra si va doresc si in anul 2015 excursii cit mai frumoase

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna! Pana la Poiana cu Narcise se poate merge cu masina?

    RăspundețiȘtergere

Copyright ©2015 - Aselenizare. All rights reserved.