joi, 8 iulie 2010

Râmeţ - Valea Inzelului - Un traseu clasic - întotdeauna surprinzator

[Update2][Update1] Duminica, contrar tuturor prognozelor meteo, vremea a permis un pic de antrenament. Urcarea la Râmeț este deja o clasică, profilul numai bun pentru antrenament de căţărare iar priveliştea veşnic încântătoare. Primul popas l-am făcut, ca de atâtea ori, la fostul camping din pădurea Sloboda. După nici 2 km a început deliciul zilei: frăguţele. Trebuie sa menţionez ca unul dintre multele avantaje ale mersului pe bicicleta este faptul ca poţi observa cam tot ce oferă şi "ascunde", în acelaşi timp sub frunze, natura.
Tot în pauza de vitaminizare am surprins câteva poze cu flora din zona pădurii Sloboda şi pe aceasta cale vreau sa identific toate florile fotografiate, voi încărca la finalul postării fotografiile cu florile şi cu update-uri voi clarifica numele fiecărei flori (eventualele comentarii sunt binevenite).
Deşi tăietorii de lemne tac şi fac, pădurea încă arata binişor, ca dovada:
După încă câţiva km apare priveliștea Vf.-ului Pleașa la baza căruia se găsește un izvor cu o apa pe care ti-ai dori sa o ai zilnic la robinet. După pauza de alimentare mai ai de parcurs încă aproximativ 1.5 km pana în centrul civic al Comunei Râmeț, aici găsindu-se școala, primăria, magazinul și blocul "specialiștilor". La primărie am avut parte de o întâlnire plăcută, un grup de 15-20 de cicloturiști belgieni care urmau un traseu de 11 zile prin România. Toți erau echipaţi pana-n dinți cu gentuțe, hărți si alte gadget-uri.
Tot de pe drum se vede Curmătura:
Din zona în care drumul strapunge Curmatura am surprins un cadru şi cu Valea Geoagiului si intrarea în Cheile Râmețului:
După ce drumul termina de înconjurat Vf. Pleaşa, am cotit la dreapta pe Valea Inzelului. După coborârea printr-o grupare de aşezări omeneşti am ajuns în zona parţial împădurită de unde am putut sa surprind un cadru cu Vf. Butanului (1052m):
Coborârea Văii Inzelului a fost urmată de drumul spre Aiud prin Poiana Aiudului, Livezile şi Măgina.
La final încarc pozele cu flora pe care promit s-o identific cat mai curând:
(1. Clopotel Albastru - Campanula Persicifolia)
(2.Sunătoare - Hypericum Perforatum)
(3. Neghina - Agrostemma Githago)
(4.Garofita de munte - Dianthus Carthusianorum)
(5.Erigeron)
(6.Centaurea Pinnatifida)
(7.Anasonul - Pimpinella Anisum)
(8.Cytisus nigricans)
(9. Trifoiul rosu - Trifolium pratense)
(10. Margareta - Chrysanthemum leu canthemum (Leuchanthemum vulgare))
(11.Ghizdei marunt - Lotus corniculatus)
(12. Iarba sarpelui - Echium vulgare .)
Toate informaţiile (ex. nume, descriere) cu privire la flori vor fi apreciate.

Florin L

5 comentarii:

  1. Servus, am descoperit de ceva timp blogul vostru si imi place, felicitari!
    Referitor la plantele prezentate in pozele de mai sus, am reusit sa identific cateva:
    (1) Campanula persicifolia - clopotel albastru; (3) Agrostemma githago - neghina este considerata buruiana iar semintele ii sunt toxice; (9) Trifolium pratense - trifoiul rosu; (10) Chrysanthemum leu canthemum (Leuchanthemum vulgare) margareta; (11) Lotus corniculatus - ghizdei marunt; (12) Echium vulgare - iarba sarpelui o planta buna melifera. O mica observatie: daca doresti sa identifici plantele vazute pe teren iti recomand fie sa iei notite la fata locului( descri planta) fie pozele le faci in asa fel incat sa ofere o imagine cat mai completa a plantei.
    O zi buna!
    Dana

    RăspundețiȘtergere
  2. Servus Dana,
    In primul rand multumesc frumos de ajutor cu identificarea. Ma bucur ca-ti place "munca" noastra din timpul liber. Totodata am retinut sfaturile cu privire la viitoarele incercari de identificare a plantelor. Raspunsul meu vine cam tarziu, dar exista si scuza, am fost plecati in misiune in M-tii Calimani.
    Numai bine !

    RăspundețiȘtergere
  3. planta din fotografia in care este `neghina (Agrostemma)` in realitate face parte din genul Geranium. garofita de munte nu-i sigur ca e corect identificata, mai degraba ar fi Dianthus carthusianorum. poza 5=Erigeron, poza6=Centaurea, poza7=Pimpinella, poza8=Cytisus. speciile vi le las sa le gasiti voi...sunt foarte comune. restul sunt ok. ma bucur ca se mai pot gasi pe internet plante din romania.bafta si spor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Merci de clarificări, am încercat să actualizez corect.

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari pentru ceea ce faceti. Am calatorit si au pe aceste locuri, desi sunt bucurestean adoptat. Lucrez la Monografia Manastirii Rameti. Sanatate si succes! Florin, www.pietriceaua.ro.

    RăspundețiȘtergere

Copyright ©2015 - Aselenizare. All rights reserved.