luni, 22 februarie 2010

Gilau - Somesul Rece - Marisel - Tarnita

La sfârşitul lunii octombire 2009, profitând de topirea primei zăpezi şi de vremea prielnica de afară, am făcut o tura de o zi in muntii Gilău din apropierea Clujului. Am băgat bicicleta in maşina şi am transportat-o până la Motelul Gilău de unde incepe traseul. Primii 20 de km sunt într-o urcare lejeră pe valea Someşului Rece într-un peisaj de toamnă. La intrea în satul Măguri-Răcătău, intuiţia şi marcajele de la maratonul Maroş m-au facut sa cotesc dreapta pentru a începe urcarea, dupa ce m-am consultat şi cu un localnic. Aici incepe distracţia: 500 de m diferenţă de nivel în 5 km. Am ajuns in satul Mărişel de unde am avut o priveliste superba asupra văii:

Dupa inca 5 km am atins altitudinea maxima de 1212 m si de aici au urmat 35 de km de coborâre pe langa Hidrocentrala de la Mărişel, lacul Tarniţa, lacul Someşul Cald si lacul Gilău unde ma aştepta ţestoasa. A fost o tură nu foarte lungă, dar solicitantă 1370 de m diferenţă de nivel) şi o lungime de 63.7 km.
Harta:

Bike route 401647 - powered by Bikemap 

Dani

4 comentarii:

  1. Excelent. Drum forestier sau asfalt? sau in ce proportii

    RăspundețiȘtergere
  2. E drum asfaltat in cea mai mare parte. Portiunea de unde incepe urcarea, de la km 20 pana la km 30 este neasfaltata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos traseu. Cat a durat cursa?

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu a fost cursa, a fost o excursie lejera de admirare a peisajului. Nu stiu sa-ti spun exact cat am facut ca nu m-am cronometrat, dar cred ca mi-a luat cam 5 ore... poate mai mult.

    RăspundețiȘtergere

Copyright ©2015 - Aselenizare. All rights reserved.